חונכות כיתות ג-יב

חונכות גיל בוגר

"......כי יש אנשים עיגולים ,גברתי , ויש אנשים שמיניות , ויש ילדים בצורה של , נניח , משולש , למה לא, ויש – " גבי הנמיכה את קולה , הרימה יד אחת גבוה באוויר , כמו שעשתה השחקנית הידועה לולה צ'יפורלה במחזה 'בית הבובות' ולחשה בקול מצמרר: "ויש ילדים זיגזג"              יש ילדים זיגזג/גרוסמן

:המשימה הקשה ביותר של החונך, אולי,  היא לנסות לגלות את האדם העומד מולו ולשאול את עצמו 

·       ?מה מקומי בצמיחתם של נחנכי , מתוך התייחסות ומעורבות

 ?באיזה אופן אני יכול לקדם את נחנכי

      ?איזה סוג של אחריות יש לי כלפיהם

      ?איך  הם רואים אותי ומה הם מצפים ממני

     ?מה המענה שיש לי לתקוותיהם לחששותיהם

 

במהלך השבועות הראשונים של בית הספר חלה חובה על כל תלמיד ותלמידה לבחור בחונך/ת

החונך הוא המבוגר המשמעותי לילד בבית הספר . תפקיד החונך להכיר היטב ככל האפשר את הילדים אותם הוא חונך , הוא ימצא בקרבתם ויהיה בקשר יום יומי איתם. החונך יסייע לחניכיו בהתלבטויות הרבות אשר ילוו אותם בבית הספר

(למשל , בחירת תחומי הלימוד שלהם ).

החונך הוא גם איש הקשר של ההורים בבית הספר . הוא יעמוד בקשר עם ההורים של חניכיו ויעדכן אותם בנעשה בבית הספר ובכל הקשור לילדם . 

כל חונך ותלמיד יקיימו מפגש תיאום ציפיות בתחילת השנה , בו יקבעו את מהות ואופן הקשר ביניהם וזמני פגישות .

בנוסף למפגשים השבועיים , ייפגשו החונכים עם חניכיהם במפגש הבוקר והצהרים . מתוך הבנה והתחשבות בצורך במפגשים רבים ככול האפשר . במפגשים אלו תימסר האינפורמציה הדרושה למשך היום או השבוע, וכן תקווה שפגישה זו תהווה ברכת דרך להמשך יום מוצלח.

משאלת לבנו היא, שנצליח להיות חלק משמעותי, תומך, ומקדם בחיי הילדים הסובבים אותנו.