ימים של משאלות תשעד

ימים של משאלות תשע"ד
 5- היום השלישי והזמנה לשישיקהילתי

זהו, אנחנו מסיימים, לפחות בינתיים.
רוב הפרוייקטים מגיעים לקו הסיום, עסוקים במחשבה של אופן התיעוד והתצוגה בשישיקהילתי.
כמו בחיים בכלל, וביומיום בבית הספר, גם בימים של משאלות אנחנו עסוקים יותר בתהליך מאשר בתוצר.
בחלק מהפרוייקטים מה שנשאר הוא החוויה, תחושת ההצלחה, ההתמודדות עם הקושי או האתגר, הכייף בעבודה הקבוצתית המשותפת,
הצחוקים בזמן העלאת הרעיונות ופסילתם, עד מציאת הדרך המתאימה...
חלק מהפרוייקטים אנחנו מצליחים להביא לידי גמר, יש תוצר, או תיעוד של תהליך העבודה.
ישנם פרוייקטים שעדיין נמצאים בשלבי עבודה או תכנון, ותוכלו לחזות מחר בהמשך העבודה עליהם, או להתעדכן בהמשך בתוצרים, לכשיהיו.

מחר, יום שישי ה 21/2/2014 בין השעות 09:00-11:30 
אתם מוזמנים לשישיקהילתי

בכיכר המרכזית, בבית קשת, ברחבה של בית סבבה - טעימות, תצוגות, תערוכות
בית זחט המחודש
ברחבה של בית זחט-י-י"ב - בית קפה קהילתי
בחוף השנהב - תוצרי מולטימדיה
בעץ הזית, ברחבת הכוכבים - פרוייקטים בעבודה
בהרי האלפים, גואטמלה, דנמרק, מאדים, פלוטו, יפן - חדרים מיוחדים עם הפעלות והדגמות
בג'חנון - בישול ספונטאני
בחדר מוזיקה ובאולם - מופעי מוזיקה, סטנד-אפ, טריקינג
מופעי רחוב ותאטרון רחוב

דוכני איסוף תרומות למבקשי מקלט ומעון אור

יהיה שמח, מחכים לכם.

ימים של משאלות 5- היום השני

היום השני מתאפיין במעבר מתכנונים לעשייה מרובה.
חלק מהפרוייקטים הולכים ולובשים צורה, חלקם משנים כיוון, חלקם נזנחים ומחפשים ערוצי חקר או עשייה אחרים.
חלק מההתמודדויות שפגשנו היום:

- איך עורכים הערכת תקציב ומתכננים פרוייקט שיהיה ריאלי מבחינת עלות ?
- איפה משיגים מה שאנחנו צריכים ?
- איך משנים את התכנית אם אי אפשר בשום פנים ואופן למצוא מה שאנחנו צריכים ?
- מה עושים כשלא כל חברי הקבוצה מסכימים על אופן הפעולה ?
- איפה יש מבוגר פנוי ?
- מה מסוכן ומה אפשרי לעשות במסגרת בית הספר ?
ועוד...

הימים היפים מזמנים עשייה בכל המרחבים של בית הספר - בתוך הכיתות, בחדרים יעודיים, בחצר, ליד החדר של ארז שהופך לנגריה פעילה, במטבחים של הבתים ובג'חנון בהם נרקחים מטעמים (ונשארים נקיים למופת אחר כך), יציאה למקומות שמאפשרים לנו הרחבה של הלמידה - בית דפוס, מעון אור, הנגריה של בי"ס גוונים, הגבעה מול בית הספר. 

ומה מחר ? התכנסות לקראת סיום ותכנון הצגת התוצרים בשישיקהילתי. 


היום השני בבית קשת

עוד יום גדוש בבית קשת
במפגשות, הרחבת השיח על "הבית"

בית כבר אמרו הילדים אתמול קשור למשפחה, אחים,אהבה וכו' אז היום זכינו למפגש עם קרן גולדשמידט (אמא של ענבל) שעסק ביחסים בין אחים ואחיות בבית, מפגש עם סיפור שיחה ומשחק.
במקביל נפגשו הילדים עם  עם ערן קידר (אבא של עדו ויובל) למפגש לימודי בחדר מחשבים, נרשמה נוכחות מלאה בחדר, או כמו שהילדים סיפרו, לא היה מחשב אחד פנוי.
עדי בר צדק (אבא של עמרי) הזמין ילדים רבים למשחק במגרש, הם חזרו מזיעים ומרוצים.
תודה רבה להורים שהעשירו אותנו במפגשי למידה מגוונים. 

בסדנה עם תאיה הילדים עבדו על הבית המשותף של משפחות בית קשת, אברהם אתגר אותם בחידון המילה בית, עם שלומית השתתפו בשעת סיפור ועם יפעת הכינו מיניאטורות פלסטלינה של מטעמים ביתיים.
ילדים רבים ממשיכים לפתח את הבתים שלהם.
ועוד ועוד...
להתראות מחר.


היום הראשון והשני של ימי המשאלות בגן צ'יק:
  • תהליך הבחירה של הנושא לימי המשאלות
הילדים בהתרגשות גדולה "יש בחירות"- קולותיהם נשמעים.. אני רוצה להיות שחקן ואני רוצה להיות כבאי, אני תינוקת ואני אוהב סוסים...ועוד ועוד..
הגננות רושמות את כל ההצעות / המשאלות.. ומה עכשיו?- בוחרים 4 נושאים עיקריים וכל ילד מקבל 2 מדבקות שאיתן הוא יממש את זכות ההצבעה שלו. ילד ילד ניגשים אל הלוח ובהתרגשות מסמנים את בחירתם..
וכך ההצבעה נמשכת בהתרגשות ובכיף לכל צווחותיהם ותרועות השימחה של הילדים- הסוסים מובילים.. לא, הכדורגל.. ומה עם הרקדניות?
ילד אחרון מדביק מדבקה אחרונה ובזה מסתיימת ההצבעה, ברוב  קולות נבחר נושא הכדורגל ללמידה, הנאה וחקר.
הילדים חדורי מוטיבציה ואנרגיה רצים אל המגרש לאימון..
חימום-ריצה על הקווים, סללום וגול אל השער. הכנו תלבושות  של שחקני כדורגל, כל ילד והמספר שבחר לעצמו
שאלנו שאלות , ענינו תשובות - הרחבנו את ידיעותינו כיף וחגיגה גדולה.. מחר נמשיך ליצור את קבוצת המעודדות/ ואצלינו יש גם מעודדים...
אז ביי להיום

ימים של משאלות 5- היום הראשון

היום הראשון של ימים של משאלות נפתח ביריד חגיגי בו מציעים לתלמידים לפתוח את הראש והמחשבה לרעיונות חדשים, ולמצוא נקודת התחלה לפרוייקט. 
הקבוצות מהן התחלנו:
אני רוצה ללמוד... אני רוצה לגלות
אני רוצה להכין... ליצור... לעשות
אני יודע מה אני רוצה
אני רוצה לנסות... להעז...
אני רוצה להתנסות... להצליח...
אין לי מושג מה אני רוצה :)

אחרי שעה נפגשו הקבוצות השונות בחדרי העבודה, והתחילו בסיעור מוחות לגיבוש פרוייקטים. גם בודדים וקבוצות שבאו עם רעיונות התחלתיים או כבר מגובשים הציעו אותם, קיבלו משוב ורעיונות נוספים, נתנו רעיונות לאחרים, או צירפו משתתפים נוספים לקבוצות העבודה.

ואז - מתחילים לעבוד, לומדים, חוקרים, מבררים, עורכים רשימות ציוד, מבררים מחירים, מארגנים תכניות עבודה, עוצרים לחשוב מה המטרה של כל זה, איך נרצה להציג, בודקים אם כל חברי הקבוצה מרוצים, וחוזר חלילה.
ופתאום - נגמר היום. ממשיכים מחר.

בין לבין זכינו להרצאה מדהימה מפי נטע אמסלם בכיתה ד' על אנימציית סטופמושן מפלסטלינה.

רק מהיום, בג-י"ב, התחילו בעבודה על כ-70 פרוייקטים שונים !!!
דוגמאות ?
לנסות לעוף; ללמוד על דולפינים; לאפר את ילדי הגנים; לעזור למבקשי מקלט; להקים בית קפה קהילתי; לשמח ילדים חולי סרטן; ליצור משחק מריו אנושי; להכין אוכל מיניאטורי; להכין ארוחת בוקר של ענקים; לבנות דגם של תיבת נוח; לצבוע קיר; לצלם סרט על בית הספר; להכין תכשיטים מחומרים טבעיים; ללמוד לסרוג; לתפור דובי גדול; להכין שולחן ביליארד ועוד ועוד ועוד

מזכירים לכם לשריין את שישי בבוקר, ה-21/2, שישיקהילתי, לבוא ולצפות בתוצרים.


מה בבית קשת ? - הנושא המרכז בבית קשת הוא "בית"

פתחנו את היום במפגש בקבוצות
התחלנו בשיחה על המושג בית, 
מה זה בית?
איפה גרו בני האדם הראשונים?
לאיזו מטרה בני האדם נזקקו לבתים?
מה היה הבית הראשון?
מה הייתה הצורה הראשונה של הבתים הראשונים?
איזה סוגי בתים אנחנו מכירים? 
הקשר בין בית למילים אחרות כמו: משפחה, אוכל, משחקים, אהבה, 

בקבוצות השונות התבוננו בתמונות של בתים מסוגים שונים, בתים של חיות קטנות, בתים יוצאי דופן, דיברנו על בתים שבטיים באפריקה, איך בונים ומאילו חומרים? כיצד מתמודדים עם העובדה שאין מים זורמים, חשמל, גז? ועוד.
בקבוצה אחת חפשו ומצאו שירים וסיפורים שעוסקים בבית, בקבוצה אחת חיברו שאלות לסקר על בתים של ילדים בבית קשת ועוד ועוד.

במפגש "תנועה של בית" בהנחייתה של שיר מרחב (אמא של נאיה) השתתפו בהנאה כ 20 ילדים, תודה רבה!
במפגש של אופירה "מקום פרטי וציבורי" בציור ולצלילי מוזיקה לכל אחד היה את המרחב/הבית הפרטי שלו בו הוא יצר את היצירה שלו ובמקום הציבורי ציירו ביחד. ולעתים התארחו אחד בבית של השני. 
ילדים רבים יצרו בתים: הבית של עמי ותמי, בית מכושף, בתי חלומות למיניהם, טירות, ארמונות ומבצרים.

מחר עוד ועוד



מה בדמוקרטוש

במסגרת ימים של משאלות שאלנו את ילדי הגן על מה ברצונם להתעמק וללמוד, אחרי שהועלו מספר נושאים, ערכנו בחירות ונבחר נושא הארצות, החלטנו להתמקד בארץ אחת- ברזיל!
התחלנו בחקר באינטרנט, לראות במה ברצוננו להתעסק, וגילינו שיש הרבה מה ללמוד על ברזיל- קרנבל, איים, יערות גשם, אמזונאס, כדורגל, מרקנה, הר הסוכר, דיור בברזיל, קפוארה, קקאו, ועוד ועוד.
למדנו מהם צבעי הדגל וקישטנו את הגן בהתאם.
הזמנו את רעות ורותם גינת המקסימות, שהעבירו לנו שיעור קפוארה מעניין ומרענן.
שמענו מוזיקת סמבה הישר מהקרנבל.
היה יום כייפי ומהנה 

Comments