תיאטרון - גילית קרול - עוזי שטיין - עינת זף פאר

פירוט מרכזים:

מרכזי דרמה מעשיים:

במרכזי הדרמה המעשיים תהיה אפשרות להתנסות בפניו השונים של התיאטרון. החל מאימפרוביזציה ותנועה ועד לפיתוח קול ועבודה על טקסטים. נעשה שימוש בתלבושות ואביזרים וכן בתפאורה. נקרא סיפורים ומחזות ובעיקר נציג הצגות.

העבודה הינה קבוצתית ולכן הנוכחות היא חובה!

חלוקת הקבוצות תעשה באופן עקרוני על פי גילאים.

בית קשת – עינת

דרמה ג' ד' ה'- עינת

דרמה ו' ז' – עוזי

דרמה ח' - גילית

דרמה ט' – עוזי

אז בואו להיות שחקנים כי כל העולם במה....


מרכזים לבגרות:


הפקה, עוזי:

במסגרת המרכז נעבוד כקבוצה על הפקת תיאטרון שלמה על כל פרטיה: משחק, תלבושות, אביזרים, תנועה, תאורה, מוזיקה, בימוי ושאר ירקות.

במהלך השיעורים נעבוד ביחד על יצירת דמויות עמוקות ומשמעותיות, נשכלל את חלקי המופע הדרמטי ולבסוף נחבר הכל למופע שלם אחד אותו נציג בבחינת הבגרות.

המרכז מיועד לתלמידי המגמה בכיתה י"ב


שפת התיאטרון, גילית:

מה עושה תיאטרון? איפה קונים אותו? מתי הוא נולד? ומה הכוח שלו?

זהו מרכז בסיס ללימודי המגמה. במרכז נכיר ונתנסה בצורות שונות (על בשרנו ועל הנייר) בתכונותיו של הדבר הזה הנקרא תיאטרון: מהן היכולות שלו, יחסי קהל שחקן, במה, תלבושות, תפאורה, תאורה, איפור וטקסט בתיאטרון, מוסכמות הז'אנר ועוד ועוד.

המרכז מיועד לתלמידי המגמה בכיתה י'.  


ריאליזם, ותיאטרון ישראלי (מונולוגים דיאלוגים), גילית:

על רקע השינויים העצומים שחלו במאה העשרים התרחשו תמורות מפליגות בכל תחומי האומנות, וביניהם נולד התיאטרון הריאליסטי. נלמד על מאפייני הזרם, תפיסות העולם ממנה צמח. הלימוד יעשה דרך לימוד  עיוני ומעשי שעיקרו מונולוגים מתוך מחזות ריאליסטים.


במחצית השניה נלמד על התיאטרון הישראלי - נפגוש מחזות מרכזיים בדרמה הישראלית, נדע לקשר ביניהם ובין תהליכים שהתרחשו בחברה ונכיר בעזרתם טוב יותר הן את התיאטרון הישראלי והן את החברה בה הם נוצרו.   

גם כאן,  הלימוד יהיה עיוני ומעשי ששיאו דיאלוגים מתוך מחזות ישראלים.


המרכז מיועד לתלמידי המגמה בכיתות י' וי"א.

מטלות הביצוע במרכז מהוות חלק מהבחינה הפנימית הבית ספרית.


תיאטרון קלאסי (טרגדיה קומדיה), עוזי:


הטרגדיה היא הפסגה, השיא, שאליהם חותרת היצירה הדרמטית במיטבה. כל תקופה בהיסטוריה של הדרמה והתיאטרון מתמודדת עם היצירה הטרגית ומנסה לעצב תפיסה חדשה או שונה של הז'אנר.

מטרת המרכז היא להפגש עם טרגדיות שונות בהקשריהן ההיסטוריים תוך דגש על מרכיבי הטקסט הדרמטי (עלילה, סיטואציה, דמות, מרחב, זמן, שיח), המשתנים הסגנוניים בתקופות השונות ויחסי הגומלין  בין האירוע התיאטרוני ובין החברה בה הוא הוצג.


בהמשך השנה ננסה להבין מהי קומדיה? מתי היא נולדה? איך היא נראית? ולמה כל כך הרבה אנשים כתבו עליה ועדיין אף אחד לא ממש מבין מה זאת קומדיה? נראה סרטים, נקרא מחזות ותיאוריות ובסוף אפילו נעשה פרצוף כאילו אנחנו ממש מבינים על מה אנחנו מדברים.


זהו מרכז עיוני המיועד לתלמידי מגמת דרמה מכיתה י"א.

מטלת הביצוע בקומדיה מהווה חלק מהבחינה הפנימית הבית ספרית.


התיאטרון המערבי במאה העשרים, עוזי:

על רקע השינויים העצומים שחלו במאה העשרים התרחשו תמורות מפליגות בכל תחומי האומנות, וביניהם התיאטרון. התיאטרון הריאליסטי שצמח מתוך זרמי החשיבה המודרניסטית בשלהי המאה ה-19 המשיך להתקיים, אבל לצידו הופיעו והתפתחו זרמים חדשים רבי השפעה אשר הגיבו לשינויים ההיסטוריים ולשינויים בנפש האדם במאה הזאת: התיאטרון האפי, תיאטרון האבסורד, ולקראת סוף המאה גם המופע הפוסט מודרני פורץ הגבולות.

במרכז ננסה להכיר את מאפייני סגנונות התיאטרון הללו, ונקשר ביניהם ובין האירועים ההיסטוריים מהם הם נולדו ועליהם הם השפיעו.

זהו מרכז עיוני המיועד לתלמידות המגמה משכבת יב'.


תיאטרון ישראלי, עוזי:

לצד השינויים הגדולים בתיאטרון העולמי במחצית השניה של המאה העשרים צמחה גם הדרמה הישראלית המודרנית, על רקע אירועים שונים בחברה היהודית ישראלית: השואה, הקמת מדינת ישראל, שסעים בחברה, ועוד.

במרכז נפגוש מחזות מרכזיים בדרמה הישראלית, נדע לקשר ביניהם ובין תהליכים שהתרחשו בחברה ונכיר בעזרתם טוב יותר הן את התיאטרון הישראלי והן את החברה בה הם נוצרו.   

זהו מרכז עיוני המיועד לתלמידות המגמה משכבת יב'.


מרכז שפת התאטרון - תלמידי מגמת תאטרון משכבת י׳


מרכז חובה לתלמידי מגמה
במחצית א' נלמד מהי שפה ומהו תאטרון?
ולמה החיבור ביניהם מיוחד ומה הוא מוליד?
האם נאום בחירות הוא תאטרון?
ופסטיגל?
וסתם מישהו שעומד ברחוב ומנגן? גם זה תאטרון?
נכיר מושגים, הגדרות ותיאוריות מעולם התאטרון,

נלמד את המערכון ״פושעת״ מתוך קובץ המערכונים ״שעת ביקור״, מאת פליקס מיטרר. 

במחצית ב׳ נעבוד לקראת אירועי ״במה במאי״, על המופע הכיתתי ״אומרים שירה״, בו נציג בקריאה מבויימת טקסטים של שירים מוכרים. 

אופן ההערכה: המרכז מהווה 10% מהציון הסופי של הבגרות. השנה ההערכה היא פנימית (הציון ינתן על-ידי מורי המגמה בדגש על תהליך העבודה ולא על התוצר). 


מרכז מונולוגים-דיאלוגים - תלמידי מגמת תאטרון משכבת יא׳


מרכז חובה לתלמידי מגמה
במחצית א׳ נלמד על התאטרון הראליסטי שהחל בסוף המאה ה19 ומלווה אותנו עד היום. נחקור את המחזה ״בית בובות״ מאת הנריק איבסן כמחזה לדוגמה, ונציג מונולוגים ו/או דיאלוגים מתוך מחזות ריאליסטיים, במקביל להצגות ההפקה של שכבת יב׳. 

במחצית ב׳ נלמד על סוגיות חברתיות בחברה הישראלית דרך התאטרון הישראלי. נחקור את המחזה ״הוא הלך בשדות״ מאת משה שמיר כמחזה לדוגמה, ובאירועי ״במה במאי״ נציג סצנות מתוך מחזות ישראליים העוסקים בסוגיה חברתית. 

אופן ההערכה: מחצית א׳ תהווה 10% מהציון הסופי
מחצית ב׳ תהווה 15% מהציון הסופי
השנה ההערכה היא פנימית (הציון ינתן על-ידי מורי המגמה בדגש על תהליך העבודה ולא התוצר). 


מרכז תנועטרון לשכבת ח'

השנה נשדרג את מרכז דרמה המוכר, ונתמקד בתנועה בתאטרון:
איך "אומרים טקסט" בלי טקסט?
האם הגוף שלנו מדבר גם בלי מילים?
נחקור תנועות גוף מחיי היום-יום ונאיר אותן באור תיאטרלי ובעיקר - נעמיק את ההיכרות עם גופנו, עם החברים ונעשה המון כיף!
באירועי "במה במאי" נעלה את המופע "תנו אה!" - בו נציג סצנות של תנועטרון בקבוצות קטנות.
אין צורך בניסיון קודם או ברקע במחול.  
Comments