מרכזי מוזיקה - שחר גלינה-אינה סמוליץ'- אברהם מצליח- יהודה אמון -נעם ברטוב

מרכזי מוזיקה


המרכזים של שחר גלינה


מרכז מוסיקה ממשיך להתפתח ולהתנסות בהרפתקאות מוסיקליות חדשות ומגוונות.

הרכבים קאמריים, הרכב חליליות, הרכבי ג'אז, הרכב אלתור והרכבים שכבתיים שיעסקו בלימוד נגינה בקבוצה וביצוע של שירים עבריים, לועזים ונגינה אינסטרומנטאלית, שעורי תיאוריה להכנה למגמת המוזיקה.    

                                       

חלוקת קבוצות הלמידה:

ה'-ט' שעתיים בשבוע,מוסיקה קאמרית 3 קבוצות שעה אחת, ג'אז מתחילים שעה, ג'אז מתקדמים שעתיים, תולדות הג'אז 1 ש"ש הרכב חליליות שעה והרכב אלתור שעה אחת בשבוע.

לצד הביצוע נלמד ניתוח והבנה של הקטעים הנלמדים בשיעור.

השנה מקדישים בכל 10 דקות ראשונות לעשייה תאורתית, הבנה וניתוח הקטע הנלמד.          

הילדים השנה מעורבים  בבחירת החומר הנלמד, עוסקים, מנתחים וקצת מעבדים. 

                                            

ה': לימוד הסולם המז'ורי,הכרת השלם, חצי, רבע ושמינית. הפסקה באורכים אלה.

הכרת החמשה וצלילים במפתח סול. משקלים: 4\4 ו-4\3.

נגינה על כסילופונים, חלילית, פסנתר, תופים,כלי הקשה, גיטרה, חצוצרה וקלרינטלמידת שירים עבריים פשוטים המבוססת על מקצבים פשוטים וצלילים מהסולם המז'ורי.  

ו'-ז': לימוד  סולמות מזורים ומינורים עד שלושה סימני העתק. משקלים:4\4,4\3 ,8\6. מקצבים: רוק, פאנק וסול. לימוד מפתח פה. שירים ישראלים וקצת לועזיים.

לימוד אקורדים וליווי בפסנתר, מעברים בתופים וסולואים. נגינה על כל כלי הנשיפה, גיטרה, גיטרה בס, תופים, כלי הקשה, כסילופון ופסנתר.                                 

                                                                          

ח':לימוד מוזיקה עברית.הלימוד יעשה ע"י השמעת השיר וביצוע עפ"י רוח ומחשבת התלמידים במרכז.

לימוד על כלי נשיפה, תופים, כלי הקשה, פסנתר, גיטרה וגיטרה בס. הכרת מפתח סול ופה. סולמות מזורים, מינורים ופנטטונים. עד 4 סימני העתק. לימוד אקורדים משולשים וקצת מרובעים. פסנתר ליווי ופסנתר סולו. נגינה של שירים עם תנועה מלודית שונה מהמנגינה בתוך השיר. עבודה על שירים על-פי בחירת התלמידים. מקצבים: שאפל, סווינג, אתני, רוק ורוק'נרול. פיתוח היכולות הטכניות על הכלים.                                   

                             

ט': לימוד מוזיקה עברית ולועזית. הלימוד יעשה ע"י השמעת השיר וביצוע עפ"י רוח ומחשבת התלמידים במרכז.

לימוד על כלי נשיפה, תופים, כלי הקשה, פסנתר, גיטרה וגיטרה בס. הכרת מפתח סול ופה. סולמות מזורים, מינורים ופנטטונים. עד 5 סימני העתק. לימוד אקורדים מרובעים. פסנתר ליווי ופסנתר סולו. נגינה של שירים עם תנועה מלודית שונה מהמנגינה בתוך השיר. עבודה על שירים על-פי בחירת התלמידים. מקצבים: שאפל, סווינג, אתני, רוק, דיסקו ורוק'נרול. פיתוח היכולות הטכניות על הכלים. תרגילי פיתוח שמיעה.                              

שירה עבודה עם קולות שירה הרמוניים. שינויים סגנוניים בתוך השירים

י'- יב': אלתור- כל שיעור יוצאים למסע של אלתור. בתחילת השיעור מחליטים על הרעיון ויוצאים לדרך. הנגנים חייבים להיות בעלי יכולת נגינה גבוהה, הקשבה והרבה דמיון.       

מוסיקה קאמרית: 3 קבוצות נגינה – צעירים, מתחילים ומתקדמים. רמת הקטעים תיקבע על פי רמת הנגנים. 3-5 נגנים בלבד בכל קבוצה. מוסיקה קלאסית, ג'אז וקצת חיפושיות.

האזנה להרכבים קאמריים.

הרכב כלי נשיפה: הרכב של סקסופון, חצוצרה, קלרינט וחליל צד. ינגן מוסיקה מהרנסנס ועד היום. הקטעים יבחרו על פי רמת הנגנים. התלמידים יאזינו בשיעור למוסיקה של כלי נשיפה וילמדו לזהות את הכלים, להרגיש את הדינמיקה בתוך הקטע.

                                                                                                                                                                                      ג'אז: למידת הבלוז הפשוט והמורכב. אלתור על המיקסולידי, הדורי, סולמות הג'אז, שנייה חמישית ראשונה. למידת הסגנון, התייחסות ריתמית, מלודית והרמונית. אלתור על כל הכלים. הרמון של סטנדרט, הרמון במהלך של האלתור. חזרה על משפטים מוזיקליים. הוצאת  סולואים. לימוד של ליווי ריתמי והרמוני. האזנה לתקופות שונות בג'אז.

הרכב ג'אז חט"ב: הכרה ועבודה  על סולם הבלוז לגווניו השונים בסמסטר הראשון. יתמקד באלתור על דורי ומיקסולידי בסמסטר השני. עבודה על סווינג ותחושת קצב של הג'אז.

הרכב ג'אז תיכון : עבודה על סווינג ולטיני. שילוב של שירה, נשיפה ויחידת ליווי. עבודה והכרה של מהלכי הרמוניה  IIm-V-I. עבודה על המודוסים הדורים, מיקסולידים ויוניים.

המשך עבודה על סווינג ולימוד אילתור על לטין.

יתמקד בביבופ, הרד בופ ומוזיקה לטינית. המשך של עבודה באלתור. למידה של סולמות ג'אז שונים. מהלכי הרמוניה I-VI-IIm-V-I. Im-IIm7(b5)V7b9-Im6. הכרת כל המודוסים וסולמות הג'אז השונים.

כל 4 שיעורים ידרשו התלמידים ללמוד סטנדרט חדש  וידרשו הן לנגן אותו והן לדעת לאלתר עליו באופן חופשי.



המרכזים של אינה סמוליץ'

מרכז קסילופון ונגינה


המורה: אינה סמויליץ'


קבוצות גיל: א-ד

המרכז מיועד לילדי כיתות א' ,ב'  ,ג' ,ד'.

במרכז אנחנו לומדים לנגן בכלי, לקרוא ולכתוב תווים וגם להופיע ביחד.

השנה אנחנו ננסה לצרף למרכז עוד כמה כלים מוזיקליים (מכיתה ב') ולנגן ביחד  כאנסמבל.

מקהלה

המורה: אינה סמויליץ'

קבוצות גיל: א-ד, ה-ז, י-י"ב

אם אתם אוהבים לשיר לבד, במקלחת או שיר ביחד באוטובוס בדרך לטיול, או שעוד לא גיליתם שאתם אוהבים לשיר, מרכז מקהלה הוא בשבילכם. נשיר שירים ישראלים, נשתתף בטקסים, וכל אחד ילמד לשלוט בקול שלו וליהנות ממנו בשירה משותפת. כמובן שלכל גיל המשתתפים במקהלה יהיה רמת הביצוע מתאים(חד קולית, דו קולית או רב קולית)

המרכזים של אברהם מצליח

איך שיר נולד

מורה: אברהם מצליח

קבוצות גיל: א-ב

מרכז מוסיקה של בית קשת בו שומעים שירים ,שרים ביחד,מציגים שירים,ונהנים מחוויה מוסיקלית מעשירה.לקראת סוף השנה משתתפים בקונצרט בית סיפרי ואף מקליטים ביחד באולפן ביתי.במהלך השנה מופיעים בבית קשת באירועים השונים.

גיטרה מתחילים

מורה: אברהם מצליח

קבוצות גיל: ד-ו

מרכז ללימוד יסודות הנגינה בגיטרה לגילאי היסודי.הלמידה היא בקבוצה.

במהלך השנה נלמד להכיר את הגיטרה,טכניקות בסיסיות ותיאוריה מוסיקלית ראשונה.

לקראת סוף השנה-השתתפות בקונצרט הבית סיפרי.

 

גיטרה וחברים

מורה: אברהם מצליח

קבוצות גיל: ו ומעלה

מרכז לילדים המנגנים בגיטרה (יסודי) ולילדים המנגנים בעוד כלים במטרה ליצור קבוצה מגוונת שתנגן קטעים ויצירות ביחד. המטרה-לאפשר התקדמות בכלי ושיפור היכולת לנגן בקבוצה עם כלים שונים.

חוויה מוסיקלית מעשירה .

גיטרה וחברים זח"ט

מורה: אברהם מצליח

הרכב של נגנים וזמרים לזח"ט.

פתוח לתלמידים שכבר מנגנים ורוצים להשתתף בהרכב. 

במרכז הזה ניתן לנגן על כל כלי נגינה ו/או לשיר.

הרכבים ה' ו' 

מורה: אברהם מצליח

מרכז לתלמידים שרוצים ללמוד ולהתפתח בנגינה:גיטרה,בס,כלי נשיפה,פסנתר,תופים.  

המטרה- ליצור הרכב ולנגן ביחד.


המרכז של יהודה אמון

מרכז קצב 

המורה: יהודה אמון

מיועד ל: כתה ז' ומעלה, אוהבי מוזיקה קצב ויצירתיות

מה באמת יש בובמקצבשמושך אותנו אליו כמו כישוףעוצמים עינייםנעלמים לתוכו ומתמכרים אליוומדוע אחרי שהוא מסתיים והולך לואנחנו מתעוררים כמו מחלום סוער ומחכים לרגע הבא שבו נוכל לאפשר לעצמנו לצאת למסע המופלא הזה שניתאז זהו שהמקצבהוא בעצם אניוהוא בעצם אתם והוא בעצם החייםצלילים חבויים בכל דבר ובכל פעולה: פחי אשפהכדי פלסטיקרגלי שולחןעמודים של גדרותצנצנות, צחצוח שיניים וצעידה ובעצם הרשימה אין סופיתבמרכז לא נחים לרגעחוקריםמחפשיםמקשיביםמכים ביחד ויש מנגינה!

המרכז של נעם ברטוב

 מרחב מוזיקה ה-י״ב - להקות 

שעת מרחב בחדר מוזיקה מוקדשת לעבודה של להקות פעילות המוקמות בבית הספר. נתחיל את השנה בהזמנה פתוחה לכל הרכב שמעוניין לעבוד על חומר מקורי שלו, על יצירת צליל ייחודי ללהקה, לבוא להתנסות. בתחילת השנה נערוך מעין "אודישנים", כל ההרכבים מוזמנים לנסות. העבודה במסגרת מרחב להקות היא באחריות הלהקות עצמן – כדי לייצר חומר מקורי, יש לעבוד באופן מקורי. הדברים שנעבוד עליהם בין היתר: גיבוש צליל ייחודי ללהקה, עבודה כהרכב, שיפור מיומנויות נגינה בהרכב של כל החברים בלהקה, תקשורת תוך כדי נגינה, בניית חזרה, בניית הופעה, כתיבה משותפת של חומר חדש, הפקה ועיבוד, ועוד.. אבל הכל, באמת, פתוח. 


Comments