מרכזי אמנות פלסטית - פירוט

תולדות האמנות לבגרות - יפעת אלפר

נלמד את תולדות האמנות בתכנית לימודים עיונית, פתוחה בעלת יכולת בחירה עצומה על ידי המשתתפים. 
התוכנית עוסקת באמן וחברה, בראיית המציאות של האמן והצופה, מסורת אל מול חדשנות דרך אמנות מכל העולם לרבות אמנות ישראלית.
הבחינה בהיקף של 3 יחידות. התלמידים נדרשים להבנת תהליכים ונושאים בחברה דרך יצירות אמנות. בתוכנית נלמד לנתח יצירות אמנות כדוגמת ציור, צילום, פיסול, ארכיטקטורה, וידאו ארט ועוד. התוכנית כוללת העמקה בתקופה אמנותית אחת. 
נוכחות חובה כמו כן הגשת עבודות.

אצבע צבע יפעת שביט 

 מרכז אמנות לילדים בכתות א'-ב', (בית קשת) שעתיים שבועיות .

ביטוי עצמי דרך אמנות פלסטית, התנסות בחומרים וטכניקות עבודה שונות, 

שכלול מיומנויות יסוד. הכרות עם שפת האמנות, דגש על תהליך היצירה, אינטואיציה וחוויה.

אמנות ד'  - יפעת שביט
מרכז שבועי ובו ינתנו כלים מגוונים, בדרך לביטוי עצמי באמצעות אמנות פלסטית. במרכז נדבר על מושגים משפת האמנות, נתבונן ביצירות אמנות ולעיתים נפעל כסדנא . נדרשת נוכחות והשתתפות בתערוכות.
אמנות ו' - יפעת שביט
בעקבות ציר הזמן בתולדות האמנות, נתבונן, נחקור וניצור בהשראת אמנות עתיקה החל באמנות הפרהיסטורית ואמנות המזרח הקדום, דרך האמנות הקלאסית ועד ימי הביניים, מרכז שבועי ובו נכיר טכניקות וכלים מגוונים, בדרך לביטוי עצמי באמצעות אמנות פלסטית. במרכז נכיר מושגים משפת האמנות, נתבונן ביצירות אמנות ולעיתים נפעל כסדנא .
נוכחות מלאה נדרשת והשתתפות בתערוכות.  
מרחב לולאות - יפעת שביט
נפגשים במרחב לולאות לאמנות שימושית, בכל סוגי עבודות הלולאה, תפירה, רקמה, סריגה, נעבוד עם חומרים רכים, חוטים, בדים, נכיר לולאות מסוגים שונים, נשתמש בכלים מגוונים, 
המרחב פתוח לכולם ואין דרישות מיוחדות מלבד - סבלנות בעיקר.

סוד הקסם (קולנוע - צפייה בקורתית) יפעת שביט

מיועד למשתתפים מכתות ז' ומעלה  

שעתיים  בשבוע נפגשים,  צופים בסרטים, או בקטעים מסרטים, מקשיבים ומשוחחים.

בקבוצה שלנו מתאמנים בראיה והבחנה בפרטים , בלימוד ופענוח השפה הקולנועית , בהסתכלות בוחנת , בדיון על נושאים שעולים מן הצפייה בסרט , ובהכרות עם ז'אנרים, עם יצירות מגוונות ועם בימאים משפיעים ויצירותיהם .

במרכז נדרשים ,נוכחות במפגשים ,השתתפות פעילה בדיון, מילוי מטלות דיגיטליות ואחריות אישית.

קולנוע ומגדר יפעת שביט

מיועד לתלמידי החטיבה העליונה, סמסטר ראשון.

נתבונן בדרכי הייצוג המגדרי בקולנוע דרך משקפיים של מגדר, נתבונן בסטראוטיפים נפרק אותם ונחפש חלופות. נדבר על מודלים גבריים ונשיים כפי שהקולנוע מעצב אותם, על נקודות מבט שונות של מציאות. במרכז נדרשת נוכחות מלאה, השתתפות בדיונים.

אמנות דיגיטלית ג'-ו' יפעת שביט

מרכז פתוח לעבודה עצמאית בכל סוגי האמנות במדיה דיגיטלית, המשתתפים יצרו באמצעות המחשב, דימויים דיגיטליים, תמונות בעיבוד דיגיטלי, עריכה, אנימציה, ועוד יצירות אמנות דיגיטליות מגוונות,  במרכז אנו עובדים עם תוכנות קוד פתוח הניתנות להורדה בחינם גם בבית. 

המשתתפים מחוייבים להגשת 3 פרוייקטים מתחומים שונים במהלך השנה, אפשר לעבוד בצוותים.

אומנות - דקל שגיא

מיועד למשתתפים מכתות ד',ו'

השעור מתמקד בפיתוח יכולות ציורהתבוננות וחשיבה יצירתית

אין צורך לדעת לצייר קודםאו להיות טוב באומנותגם ממש מתחילים מוזמנים

מרחב אומנות - דקל שגיא

מרחב פתוח ליצירה בכלים וטכניקות שונות עבודה חופשית ועצמאית עם עזרת מבוגר

הזדמנות להגיעלהתנסות להכיר אפשר לבוא גם בחונכויות

הזדמנות לתלמידי מגמה להגיע ולקבל עזרה במשימות החדשה של המגמה

מרכז פרוייקטים חט"ב - דקל שגיא

המרכז מיועד לתלמידי חט"ב ותלמידי תיכון שאינם במגמה ורצוים ללמוד אומנות.

גם תלמידים ששוקלים להצטרף למגמת אומנות-זהו מרכז תשתית והכנה למגמה.

במרכז אנחנו לומדים לחפש ולדייק רעיונות באומנות ולהוציא אותם לפועל בסופו של תהליך אנחנו לומדים להעריך את התוצר את הדרך

את היכולות שלנו ולתרגם למסקנות לעבודה הבאה

מרכז רישום - דקל שגיא

מרכז מתקדם לתלמידי יסודי,חטוב ותיכון שרוצים להתחזק בציור ריאליסטי מהתבוננות

כדאי להתייעץ איתי בעניין התאמה למרכז

מגמה-סדנא מעשית- דקל שגיא

סדנת חובה לתלמידי מגמת אומנות בכל הגילאיםזו סדנא שלא הייתה שנתיים

המטרה היא להחשף לטכניקות וחומרים שוניםלקשר שלהם לאומנותלהתנסות ביצירה של פרוייקטים ומתן ביטוי לרעינות כשנקודת

המוצא היא החומר.

תוצר של המרכז פרוייקטים לתיק העבודות שהם חלק מהבגרות המעשית.

פרוייקט לבגרות יאב דקל שגיא

הכנת עבודת הסיום לבגרות מחצית אבלבד.

תלמידי יא' - יב' עובדים איתי במחצית הראשונה על הפרוייקט לבגרות

תלמידי יא' ההנחייה היא קבוצתית תהליך מתקדם והדרגתי בקבוצה

לתלמידי יב' התהליך הוא אישי עד להגשת העבודה ב 1.2

תולדות האמנות לבגרות
יפעת אלפר

נלמד את תולדות האמנות בתכנית לימודים עיונית, פתוחה בעלת יכולת בחירה עצומה על ידי המשתתפים. 


התוכנית עוסקת באמן וחברה, בראיית המציאות של האמן והצופה, מסורת אל מול חדשנות דרך אמנות מכל העולם לרבות אמנות ישראלית.


הבחינה בהיקף של 3 יחידות. התלמידים נדרשים להבנת תהליכים ונושאים בחברה דרך יצירות אמנות. בתוכנית נלמד לנתח יצירות אמנות כדוגמת ציור, צילום, פיסול, ארכיטקטורה, וידאו ארט ועוד. התוכנית כוללת העמקה בתקופה אמנותית אחת. 


נוכחות חובה כמו כן הגשת עבודות, השתתפות בהשתלמויות, סיורים במוזיאון, ביקורים בגלריות, ימי שיא ועוד.

ציור מנדלות - אופירה

מרכז פתוח לכל הגילאים.

במרכז ניצור מנדלות חופשיות וגם משורטטות עם מחוגה וסרגל.

נכיר מנדלות מתרבויות שונות.

נעבוד עם צבעי עיפרון, טושים, צבעי מים, ניירות צבעוניים ועוד..

נתחבר לצד המרגיע והמרכז של המנדלה ונשלב בשיעורים מדיטציות שונות בליווי דמיון מודרך ומוסיקה.

ציוד נדרש: עיפרון, מחק, מחדד, מספריים, טושים דקים, מחוגה, סרגל 15/30 ס"מ., תיקייה לדפים לא מחוררים בגודל A4


ציור אינטואיטיבי- אופירה

מרכז ל י-יב

מרכז פתוח לאוהבי ציור מכיתות י-יב. פתוח למי שמצייר וגם לאלו שחושבים שהם לא יודעים לצייר. ציור המאפשר להביע רגשות, מחשבות וחלומות דרך צורה וצבע. משחרר מביקורת עצמית, מפתח את היצירתיות ומאפשר ביטוי עצמי ללא מילים.

כחלק מהעבודה בשיעור, התלמיד ילמד גם לתת הנחיות לציור אינטואיטיבי.

ציוד נדרש: לחודשיים וחצי הראשונים סט של 24 גירי פסטל צבעוניים. תיקייה של חצי גיליון. בהמשך - סט של 24 צבעי פנדה תוצרת פנדה. מסקינטייפ רחב. מכחולים שטוחים – דק ועבה, פירוט ינתן בהמשך.


Comments