בית‏ > ‏

למידה בשעת חירום

ביום רביעי 3/2 
לקראת התרגיל ללמידה בזמן חירום  ולקראת השבוע הלאומי לגלישה בטוחה ברשת האינטרנט - אנו מביאים לכם פעילויות מתוקשבות מיוחדת באתר "גלים" בנושא.
(הפעילויות פתוחות (ללא צורך בשם משתמש) לפי בקשה של משרד החינוך.
תלמידי כתות ג-ד יכנסו עם הסיסמאות שקיבלו ולהם יש משימות שהוקצו להם במסגרת שיעורי מתמטיקה עם אינה ומחשבים עם יפעת.
 ילדי כתות ה-ו  יכולים להיכנס ללא סיסמא בתאריך הזה ולבחור פעילויות לטעמם.
מחוברים - המדריך לילדים בעידן הדיגיטלי
הילדים הגולשים באתר מחוברים, נהנים משפע פעילויות ומשחקים שמקנים להם הבנה של האתגרים שניצבים בפניהם בעידן הדיגיטלי ומקבלים כלים להתמודד אתם.
מלבד שפע הפעילויות העוסקות בבטיחות, בפרטיות ובהוגנות ברשת, ניתן למצוא פעילויות העוסקות בשימוש ברשת לקידום מיזמים חברתיים, ובצריכה מושכלת של התקשורת לסוגיה השונים: טלוויזיה, פרסומות, עיתונים ועוד. 
בין הפעילויות באתר, אנו ממליצים על הפעילויות הבאות:

טוטי כלב פרסומות (מנוקד)
סיפורו של טוטי: הכלב שנראה כמו סמרטוט אבל הוא בעצם כוכב   ב-ה

חברות במבחן הרשת
היכנסו, הצביעו והשפיעו על דילמות הקשורות לחברות ברשת.  ה-ו 

חברות במבחן הרשת 
פעילות חדשה לכבוד שבוע האינטרנט הבטוח.   ה-ו

מתאים לי
רשת האינטרנט והטלוויזיה מציעות לנו "חלונות" מופלאים. אבל האם כל "חלון" כזה מתאים לנו?  ד-ו

היי נסיכה
מיהו הנער המסתורי שפגשה שיר באינטרנט? קראו את הסיפור ותדעו.  ה-ו

יוצאים להפסקה
אילו עקבות אתם משאירים כשאתם גולשים ברשת? היכנסו, שחקו ותגלו. ד-ו

כל אחד יכול
כמה כוח יש לרשת? וכמה כוח יש לכם בתור גולשים? היכנסו לחידון ותדעו. ד-ו
 
טביעת רגל דיגיטלית האם מייל ששלחתי יכול להיות סודי? האם אפשר להעלות תמונה לרשת ואז להתחרט? מי עוקב אחרי הפעולות שלי ברשת? הפעילות מקנה ידע בנוגע לסימנים שכל אחד מאתנו משאיר כאשר הוא גולש ברשת האינטרנט.  ד-ו

חמש השאלות
בעזרת חמש שאלות פשוטות נוכל לנתח כל טקסט ולהבין מה המסר. ד-ו

מאדום לירוק
עזרו לאלכסנדרה, דנה וגל לשרוד ברשת החברתית הדמיונית "מרושתים". ד-ו

חיים ברשת
יהלי ונדיה מארגנים פסטיבל בשקל בעזרת הרשת החברתית. עזרו להם לעשות זאת בחכמה. ד-ו

העולם של צ'וקו
בואו ליצור קמפיין פרסומי למשקה (דמיוני) חדש לילדים! ד-ו

ציידי הפרסומות
האם אתם יודעים להבחין בין תוכן רגיל לבין פרסומת ברשת האינטרנט? ד-ו

אכול כפי יכולתך!
חברות הפרסום משקיעות ביליוני דולרים כדי לשכנע ילדים ובני נוער לצרוך עוד ועוד אוכל. ד-ו

שולה והמוקשים
עזרו לשולה לגלות את המוקשים ולהציל את החיות. ה-ו

ים של מידע
באינטרנט יש ים של מידע, איך מתמצאים בים הזה? ד-ו